Steven Gerrard Wallpaper

Steven Gerrard ni player yang versatile. Saya suka cara beliau bermain . Jadi saya buatlah satu wallpaper beliau . Grafik Gerrard saya ambil dari internet. Kemudian saya ubahsuai. Cun ! Create New File. Tekan aje Ctrl+N . Fill dengan warna hitam . Kemudian Open File ........cari graphics logo Liverpool. Adjust position nya dan kurangkan Opacity nya . Buat sebiji macam ni. :) Kemudian saya Open imej Gerrard. Potong dangan Lasso Tool, Copy dan Paste atas logo tadi. Rename layer sebagai gerrardori. Double klik pada layer tersebut. Pada Blending Option pilih Outer Glow. Setkan kepada warna hijau. Duplicate layer gerrardori. Klik Filter > Stylize > Wind. Pilih Blast dan From the right. Kemudian klik Filter > Blur > Motion Blur. Set Distance : 125 pixel. Dapatkan Blending Option (double klik pada layer), pilih Gradient Overlay , setkan warna yang anda suka. Duplicate layer gerrardori sekali lagi. Tekan Ctrl+T (Transform) Ubah kedudukan imej menjadi dua lapis. Tekan ENTER. Set Opacity kepada 75%. Lagi sekali duplicate layer gerrardori. Tekan Ctrl+T, ubah kedudukan imej dan set Opacity kepada 55%. Akhir sekali , duplicate juga gerrardori. Biarkan sahaja. Jadilah seperti imej di bawah. Create New Layer. Kemudian gunakan Pen Tool dan Brush Tool untuk membuat lingkaran spiral. Rujuk post yang lepas. Duplicate layer spiral tersebut 3 kali. Setiap layer menggunakan warna yang berlainan. Hasilnya seperti di bawah. Saya gunakan warna hijau, kuning dan merah. Gunakan Eraser Tool untuk memadamkan bahagian yang tidak diingini. Saya tambah teks , kemudian tekan Ctrl+T untuk ubah kedudukannya. Tekan ENTER. Inilah jumlah layer yang saya gunakan. At last.............................................
Photobucket
Semoga anda berpuashati dengan tutorial ini.

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi ziarah.

Terbaru Lebih lama